Gymnasieelevers forberedelse i det forsømte forår – hvad er en god eksamenspræstation i historie?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Standard

Gymnasieelevers forberedelse i det forsømte forår – hvad er en god eksamenspræstation i historie? / Isager, Julie Marie.

I: Noter, Nr. 233, 01.06.2022.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Harvard

Isager, JM 2022, 'Gymnasieelevers forberedelse i det forsømte forår – hvad er en god eksamenspræstation i historie?', Noter, nr. 233.

APA

Isager, J. M. (2022). Gymnasieelevers forberedelse i det forsømte forår – hvad er en god eksamenspræstation i historie? Noter, (233).

Vancouver

Isager JM. Gymnasieelevers forberedelse i det forsømte forår – hvad er en god eksamenspræstation i historie? Noter. 2022 jun. 1;(233).

Author

Isager, Julie Marie. / Gymnasieelevers forberedelse i det forsømte forår – hvad er en god eksamenspræstation i historie?. I: Noter. 2022 ; Nr. 233.

Bibtex

@article{2fa84b21eebd4012bdb75ef978ce60c1,
title = "Gymnasieelevers forberedelse i det fors{\o}mte for{\aa}r – hvad er en god eksamenspr{\ae}station i historie?",
abstract = "Julie Marie Isager har i hendes sp{\ae}ndende forskning unders{\o}gt, hvordan elever fortolker og h{\aa}ndterer de mundtlige eksamener i gymnasiet. I artiklen {\textquoteleft}Gymnasieelevers forberedelse i det fors{\o}mte for{\aa}r – hvad er en god eksamenspr{\ae}station i historie?{\textquoteright} viser Isager hvordan man gennem kvalitativ forskning kan fortolke elevers navigation for at pr{\ae}stere godt til den mundtlige eksamen. Forskningen viser, at der er behov for at styrke forberedelsen af og undervisningen i, hvad en god historiefaglig pr{\ae}station til eksamen indeb{\ae}rer.",
author = "Isager, {Julie Marie}",
year = "2022",
month = jun,
day = "1",
language = "Dansk",
journal = "Noter",
issn = "0909-086X",
publisher = "Historiel{\ae}rerforeningen for gymnasiet og HF",
number = "233",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Gymnasieelevers forberedelse i det forsømte forår – hvad er en god eksamenspræstation i historie?

AU - Isager, Julie Marie

PY - 2022/6/1

Y1 - 2022/6/1

N2 - Julie Marie Isager har i hendes spændende forskning undersøgt, hvordan elever fortolker og håndterer de mundtlige eksamener i gymnasiet. I artiklen ‘Gymnasieelevers forberedelse i det forsømte forår – hvad er en god eksamenspræstation i historie?’ viser Isager hvordan man gennem kvalitativ forskning kan fortolke elevers navigation for at præstere godt til den mundtlige eksamen. Forskningen viser, at der er behov for at styrke forberedelsen af og undervisningen i, hvad en god historiefaglig præstation til eksamen indebærer.

AB - Julie Marie Isager har i hendes spændende forskning undersøgt, hvordan elever fortolker og håndterer de mundtlige eksamener i gymnasiet. I artiklen ‘Gymnasieelevers forberedelse i det forsømte forår – hvad er en god eksamenspræstation i historie?’ viser Isager hvordan man gennem kvalitativ forskning kan fortolke elevers navigation for at præstere godt til den mundtlige eksamen. Forskningen viser, at der er behov for at styrke forberedelsen af og undervisningen i, hvad en god historiefaglig præstation til eksamen indebærer.

UR - https://historielaerer.dk/noter-233-norden-under-den-kolde-krig/

M3 - Tidsskriftartikel

JO - Noter

JF - Noter

SN - 0909-086X

IS - 233

ER -

ID: 320173656