Doktorgrader ved Det Humanistiske Fakultet 2007-2010

Nicolas-Henri Jardin - en ideologisk nyklassicist

Ulla Kjær

Ulla Kjær forsvarede 10-9-2010 sin doktordisputats på Københavns Universitet. De officielle opponenter var Dr.phil. Mirjam Gelfer-Jørgensen, Kunstindustrimuseet og lektor Søren Kaspersen, Københavns Universitet.

Breathing Flesh. Conceptions of the Body in the Ancient Egyptian Coffin Texts

Rune Nyord

Rune Nyord forsvarede 11-12-2009 sin doktordisputats på Københavns Universitet. De officielle opponenter var professor J.F. Borghouts, Universitetet i Leiden og professor Lana Troy, Uppsala Universitet.

Tusmørkemesteren - 10 kapitler om Lorenz Frølich og hans tid

Lotte Thrane

Lotte Thrane forsvarede 3-11-2009 sin doktordisputats på Københavns Universitet. De officielle opponenter var forsknigslektor Mikael Wivel og professor Erik A. Nielsen, Københavns Universitet.

Der hansische Bergenhandel im Spätmittelalter

Mike Burkhardt

Mike Burkhardt forsvarede 26-6-2009 sin doktordisputats på Københavns Universitet. De officielle opponenter var professor dr. Rolf Hammel-Kiesow, Kiel Universitet og Dr. Carsten Jahnke, Københavns Universitet.

Roman Portraits in Context

Jane Fejfer

Ekstern lektor Jane Fejfer forsvarede 29-5-2009 sin doktordisputats på Københavns Universitet Amager. De officielle opponenter var Natalie Kampen, Columbia University og professor Karsten Friis-Jensen, Københavns Universitet.
Se videoer fra forsvaret

Grund og bølge - en litterær, tids- og åndshistorisk studie i Erik Aalbæk Jensens forfatterskab.

Peter Michael Lauritzen

Peter Michael Lauritzen forsvarede 1-5-2009 sin doktordisputats på Københavns Universitet. De officielle opponenter var professor Søren Schou, Roskilde Universitet og professor Hans Hertel, Københavns Universitet.
 Se videoer fra forsvaret.

The "Special" World - Stalin's Power Apparatus and the Soviet System's Secret Structures of Communication.

Niels Erik Rosenfeldt

Lektor Niels Erik Rosenfeldt forsvarede 13-2-2009 sin doktordisputats på Københavns Universitet. De officielle opponenter var professor, dr.phil. Bent Jensen, Syddansk Universitet og professor, dr.phil. Poul Villaume, Københavns Universitet.
Se videoer fra forsvaret

Particles at the semantics/pragmatics interfaxe: synchronic and diachronic issues.

Maj-Britt Mosegaard Hansen forsvarede 28-3-2008 sin doktordisputats.

A history of Hegelianism in golden Age Denmark. Tome I. The Heiberg Period: 1824-1836.

Forskningslektor Jon Stewart forsvarede sin disputats 23-11-2007. Officielle opponenter var professor Carl-Göran Heidegren, Lunds Universitet og docent, dr.phil. C.H. Koch, Københavns Universitet.

Brakteatstudier

Morten Axboe

Morten Axboe forsvarede 29-6-2007 sin disputats, hvor han viste, hvordan de mange ornamenterede guldsmykker, de såkaldte brakteater, som nordiske jernalderfolk i 500-tallet ofrede, kan forklares som et forsøg på at forsone guderne.
Se videoer fra forsvaret

Staging Shakespeare's Hamlet - a Director's Interpreting Text Through Performance

Lars Kaabers

Lars Kaabers forsvarede 23-3-2007 sin disputats, hvor han diskuterede fire århundreders kritisk tilgang og scenisk præsentation af Shakespeares danske tragedie fra 1601.

Citizens of the World

Margit Warburg

Professor Margit Warburg forsvarede 19-1-2007 disputats sin disputats.