Underviseres kompetencer
Det Humanistiske Fakultet udbyder forskningsbaserede uddannelser, der understøtter, at den enkelte studerende bliver inddraget i undervisningen. Undervisningen er tilrettelagt med det formål at skabe den bedst mulige læringsproces for de studerende igennem hele deres uddannelse.
Det Humanistiske Fakultet betragter pædagogiske kvalifikationer som en integreret del af forskningsbaseret undervisning. Det sikres desuden ved, at underviserne har gode forudsætninger for at levere dynamisk og engageret undervisning. Det Humanistiske Fakultet følger KU's definition af forskningsbaseret undervisning, som beskrevet i dokumentet Værdigrundlag for uddannelseskvalitet og kvalitetskultur.
Det Humanistiske Fakultets Politik for anvendelse og kompetenceudvikling af ViP og DViP understøtter uddannelsernes forskningsbasering og sikrer undervisningens didaktisk-pædagogiske kvalitet. Dette understøttes yderligere af følgende:
Procedure for kvalitetssikring af undervisning og underviseres kompetencer
Det Humanistiske Fakultets implementering af KU’s plan for pædagogisk udvikling
Procedure for kvalitetssikring af universitetspædagogikum vil snarest fremgå af hjemmesiden.