Hvordan forstår og bruger forbrugere mærkningsordninger?
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til rapport › Rådgivning
Bidraget skelner mellem deskriptive og normative fødevaremærker. Distinktionen sættes ind i en bredere politisk-ideologisk kontekst. Fødevaremærker har kun begrænset indflydelse på forbruger adfærd, men ser ud til at skabe et stærkt positivt incitament for fødevareindustrien til at udvikle sundere produkter. Der argumenteres for, at denne upstram effekt på fødevareindustrien bør udnyttes langt mere struktureret, gerne i kombination med social marketing kampagner
Bidragets oversatte titel | How do consumers perceive and use food labeling? |
---|---|
Originalsprog | Dansk |
Titel | Høring om nyt fødevaremærke : GDA og andre fødevaremærker. Høring for Folketingets udvalg for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri |
Redaktører | Anders Jacobi, Kristian Møller Jørgensen, Julie Fjendbo Jørgensen, Jannie Poulsen |
Antal sider | 5 |
Udgivelsessted | Teknologirådet |
Publikationsdato | 2009 |
Sider | 48-52 |
ISBN (Trykt) | 9788791614507 |
Status | Udgivet - 2009 |
ID: 14201768