6. september 2007

Nye medier og mobilitet

’Hæng lige på et øjeblik, jeg skal lige køre mit Dankort igennem’. Den melding har flere af os prøvet at få ved et opkald til en mobiltelefon. For med mobilen i hånden er vi i princippet i kontakt med alt og alle, når som helst og hvor som helst. Men mobilen er blot det seneste i en lang række af moderne medier, der har givet mennesker adgang til information, og til kommunikation med hinanden, på tværs af geografiske og sociale afstande.

Det internationale seminar ”Media and Mobility” på Det Humanistiske Fakultet på Københavns Universitet gør status over forholdet mellem medier og mobilitet. På seminaret vil der fx blive stillet spørgsmål om sammenhængen mellem lokal og global kommunikation og rejst nye problemstillinger vedrørende mobile og efterhånden allestedsnærværende medier.

Program

Programmet består af forelæsninger ved to fremtrædende internationale forskere på feltet – Joshua Meyrowitz fra USA og Rich Ling fra Norge – samt en række spændende præsentationer af aktuelle danske forskningsprojekter om mobile medier. Som afslutning på seminaret vil der være en paneldebat mellem forskere og repræsentanter for TDC, Telenor og DR om fremtidsperspektiverne for mobile medier. Efter det sidste officielle programpunkt er der reception og networking.

Det er gratis at deltage i seminaret, og tilmelding er ikke nødvendig.

Se hele programmet på https://humanist.hum.ku.dk/kalender/2007/september/mobilemedia/

Tid & sted

Fredag den 7. september 2007 klokken 9-16.30 på Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet, Lokale 23.0.49 (nye KUA).

Arrangør

Seminaret er arrangeret af afdeling for Film- og Medievidenskab på Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet.

Professor Klaus Bruhn Jensen, Det Humanistiske Fakultet, Københavns Universitet, tlf.  35 32 81 04, mobil 29 25 86 51, e-mail kbj@hum.ku.dk.
Lektor Gitte Stald IT-Universitetet, mobil 31 14 60 45, e-mail stald@itu.dk