2. september 2010

02. september 2010

Zobel og manden vraget som tøjsælgere

I Se & Hør kan man i dag læse, at den narkodømte Rigmor Zobel og hendes mand, Jesper Ravn, planlagde at åbne et kontor for Bestseller i Sydafrika. Koncernen, der står bag mærker som Vero Moda, Jack & Jones og Only, har dog ingen ønsker om at blive sat i forbindelse med parret, som de gav et afslag. Afslaget fra Bestseller kommer ikke bag på kommunikationsekspert fra Københavns Universitet Klaus Kjøller. - Image betyder alt i den branche. Dommen og det med, at hun bestemt ikke går i sådan noget tøj selv, er jo to ting, der trækker ned. Hun ville blive et imageproblem for koncernen, vurderer han.
Ekstra Bladet, 2/9 2010

Uoverskuelig jungle af uddannelsestilbud

Antallet af nye bachelor- og kandidatuddannelser er steget voldsomt. Universiteter og erhvervsakademier konkurrerer med smarte navne og studiebeskrivelser om at trække nye studerende til. Det er dog ikke altid, at navnet og studiebeskrivelsen lever op til det faglige indhold, eller studierne udløser det job, som uddannelsesinstitutionen lokker med. 34-årige Per Jørgensen tog i august sidste år hul på studierne på den nye engelsksprogede og internationale kandidatgrad Cognition and Communication på Institut for Medier, Erkendelse og Formidling på Københavns Universitet. Her blev der tilbudt en spændende kombination af undervisning og praktikforløb. Per Jørgensen fik dog allerede ved første studiemøde at vide, at han selv skulle finde praktikplads, og i dag går han arbejdsløs og føler sig snydt af reklamen for uddannelsen.
Politiken, 2/9 2010