05. juni 2010
Falsk kampagne var en katastrofe
Knap havde regeringen og Dansk Folkeparti præsenteret deres genopretningspakke, før fagbevægelsen var klar med en annoncekampagne mod halvering af dagpengene med videre. Problemet var bare, at kampagnen var det rene opspind. De personer, der optrådte, havde ikke de problemer, der blev skrevet om. Deadlines tre kommentatorer, Klaus Kjøller, lektor på Københavns Universitet, Tine Aurvig-Huggenberg fra Primetime Communications og Peter Goll, direktør i kommunikationsbureauet Geelmeyden Kiese, er enige om, at uvederhæftighederne var katastrofale for kampagnen. Peter Goll mener også, at fagbevægelsen håndterede de problemer, der fulgte med annoncekampagnen, helt forkert.
DR2 Deadline 22.30, 5/6 2010
Hvor gør vi af Morgenandagten?
Med det nye borgerlige medieforlig skal DR's ledelse med et skohorn skrue alt det stof, Danmarks Radio stadig er forpligtet til at dække, ned i tre kanaler. Lektor Henrik Søndergaard, der forsker i public service-medier ved Københavns Universitet, tror, det vil genere lytterne, hvis kanalerne blandes sammen. - De fire kanaler var et meget stort scoop for DR's programpolitik. Folk bruger i høj grad radio som baggrundstæppe, mens de kører bil, stryger tøj eller går på arbejde. Og hvis folk lytter til hiphop, og man pludselig blander Mozart ind i det, vil man genere nogle lyttere, siger han.
Politiken, 5/6 2010