Djævelen er i detaljen - og vi kan vise, hvad den er

Etnografiske metoder - særligt videoetnografi - kan bruges til at blive klogere på, hvordan mennesker interagerer med hinanden og med produkter. Vores forskere har udviklet formater, der hjælper virksomheder med at kvalificere innovationsforløb og forandringsprocesser. Kom og hør, hvordan metoden har understøttet udvikling af ny teknologi til blinde, kompetenceudvikling i det offentlige samt medarbejdertræning i butikker.

Du vil møde forskerne Brian Lystgaard Due og Simon Bierring Lange, der i samarbejde med konsulent Johan Trærup, Nextwork A/S, vil fortælle om, hvordan vi kan undersøge detaljer i menneskelig adfærd - og hvordan denne viden konkret kan bruges i virksomheders udviklingsprocesser. Vi vil give eksempler på:

  • Hvordan ny viden om adfærd og interaktion kan gøre det muligt at udvikle nye produkter
  • Hvordan virksomheder kan klæde sine medarbejdere på til at yde service på den bedst mulige måde
  • Hvordan man kan sikre højere ejerskab af forandringer i organisationer