Viden, læring og dannelse gennem entreprenørielle projekter
Hvordan kan viden, læring og dannelse skabes gennem entreprenørielle projekter? Det sætter KU’s undervisernetværk for innovation og entreprenørskab til debat den 9. januar.
I bogen ”Entreprenør-proces-projekt” argumenterer lektor Michael Rene Kristiansson, Institut for Informationsstudier, for nødvendigheden af, at bl.a. studerende udvikler entreprenørielle kompetencer, som kan forstærke og videreudvikle deres eksisterende viden og kompetencer.
Bogen bliver udgivet den 9. januar 2018. I den anledning inviterer KU’s innovation og entreprenørskab undervisernetværk til en eftermiddag, hvor vi sætter fokus på erfaringer med at skabe viden, læring og dannelse gennem entreprenørielle projekter.
Eftermiddagen er arrangeret i samarbejde med KU PLUS (del af UCPH Innovation Hub) og Institut for Informationsstudier (tidligere Det Informationsvidenskabelige Akademi (IVA)).
Eftermiddagen byder på oplæg om erfaringer med innovationsforløb og entreprenante læreprocesser i undervisningen med fokus på viden, læring og dannelse gennem entreprenørielle projekter.
Oplæg ved:
- Lektor Tine Lynfort Jensen, Institut for sprog og kommunikation, SDU (Hovedtaler)
- Lektor Michael Rene Kristiansson, Institut for Informationsstudier, KU
- Lektor Carsten Nico Hjortsø, Institut for Fødevarer og Ressourceøkonomi, KU
Efterfølgende vil der være paneldebat med studerende og undervisere, der stiller skarpt på spørgsmålet: Hvad lærer man som studerende ved at arbejde med entreprenørielle projekter?
Arrangementet slutter med en bogreception med lidt godt at drikke og snacks.
Arrangementet foregår på dansk, og alle er velkomne til at deltage.
Tilmelding til Therese Hyll Bruun senest 8. januar kl. 10.00.