Akademisk læsning på fremmedsprog – færdigheder og strategier

Formålet med CIPs årlige symposium er at drøfte centrale problemstillinger vedrørende undervisnings- og arbejdssprog.

I år er fokus på læsning inden for fagene med særlig vægt på fremmedsprog.

Der vil være gæsteforelæsninger af Neil Anderson (University of Hawaii) og Simon Francis Thomsen (Københavns Universitet).

Program

9.30 - 10.00 Registrering og kaffe
10.00 - 10.05

Velkomst

 

Anne Holmen, centerleder, Center for Internationalisering og Parallelsproglighed (CIP), Københavns Universitet

10.05 - 11.05

Academic Reading Expectations and Challenges

 

Neil Anderson, Professor, director, Center for English Language Learning, Brigham Young University-Hawaii

11.15 - 12.15

Recruiting and retaining student researchers in the medical sciences – the role of improving reading strategies

 

Professor Simon Francis Thomsen, Biomedicinsk Institut, Københavns Universitet

12.15 - 13.00

Frokost (sandwich og vand)

13.00 - 14.00

Reading Strategies in EMI: Student and Teacher Perspectives at UCPH

 

Sophie Swerts Knudsen, Center for Internationalisering og Parallelsproglighed (CIP), Københavns Universitet

14.00 - 14.15

Afrunding på det fælles program

 

Centerleder Anne Holmen, Center for Internationalisering og Parallelsproglighed (CIP), Københavns Universitet

14.15 - 14.45

Kaffepause (kaffe, te, kage og frugt)

14.45 - 16.00

Workshops: ”Læsning i fagene - hvorfor, hvordan?”

 

  • Læsning på fransk
    Lisbeth Verstraete-Hansen, Institut for Engelsk, Germansk og Romansk, Københavns Universitet
  • Læsning på tysk
    Petra Daryai-Hansen, Institut for Engelsk, Germansk og Romansk, Københavns Universitet

 

Tilmelding

Tilmelding til symposiet sker ved at udfylde denne elektroniske tilmeldingsformular. Sidste frist er fredag den 16/9 2016.

Du kan læse mere om symposiet på www.cip.ku.dk

Der offentliggøres flere praktiske informationer om symposiet efter sommerferien.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte CIP på e-mail: cip@hum.ku.dk